.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران

معاون بهداشتي شبكه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است.

عليرضا جلالي بعد از ظهر امروز در شوراي سلامت اين شهرستان بيان داشت: سرطان به‌عنوان سومين علت مرگ ومير دركشور ما محسوب مي‌شود كه روبه افزايش است.
معاون بهداشتي شبكه بهداشت و درمان شهرستان نور افزود: عادت‌هاي جديد زندگي، افزايش مصرف دخانيات، افزايش جمعيت و مسن‌تر شدن تركيب جمعيتي، آلودگي‌هاي زيست محيطي و شرايط نامساعد در محيط‌هاي زيست انساني از عوامل افزايش سرطان در جامعه ما محسوب مي‌شوند.
وي با بيان اينكه ثبت موارد سرطان در ايران ابتدا در سال 1347 در مازندران شروع شد، گفت: منظور از آن شروع مطالعه اپيدميولوژيك سرطان مري بوده است.
جلالي شايع‌ترين نوع سرطان‌ها در ايران را سرطان پوست، مري، معده، كبد و مثانه اعلام كرد و گفت: سه نوع اول سرطان‌ها در اغلب مناطق ايران شايع است و دراستان‌هاي غربي و جنوبي شايع‌ترين سرطان، سرطان پوست است.
معاون شبكه بهداشت نور اظهار داشت: از 616 مورد مرگ و مير سال 88 در شهرستان نور 96 مورد علت مرگ مربوط به سرطان‌ها بوده است كه 58/15 درصد را شامل مي‌شود و در اين ميان سرطان معده بيشترين ميزان را داشته و آمار آقايان بالاتر بود.
اين مسئول بهداشتي در پايان با اشاره روند افزايشي نمودار مرگ و مير ناشي از بيماري سرطان در شهرستان نور از سال 81 تا سال 88 نسبت به رعايت مسائل بهداشتي هشدار داد و همگان را دعوت به ورزش و حركات بدني در طول روز كرد تا سلامت خود را تضمين كنند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.